Проведення електронних торгів повністю передано системі Прозорро. Вона була спеціально розроблена для українських підприємців та компаній у рамках реформи від 1 квітня 2016 року. Ця програма має кілька відмінних факторів і дозволяє провести торги на максимально простому та безпечному рівні.
Ключові особливості роботи системи
Система Прозорро працює за принципом аукціону. Для реєстрації на сервісі необхідно підібрати акредитований майданчик, створити там профіль. Тільки після цих дій користувач може отримати доступ до всіх послуг сервісу. Одним із таких майданчиків є Українська Універсальна Біржа (УУБ). Для переходу на її сторінку можна скористатися посиланням на tender.uub.com.ua.
Оскільки є інші ліцензовані майданчики, користувачів необхідно об’єднати в одну систему. Для цього застосовується Центральна база даних, що є ядром системи. Вона забезпечує як зберігання всієї інформації про торги, а й дозволяє учасникам із різних джерел бачити оголошення друг друга.
Іншими словами, при публікації оголошення в УУБ, користувачі з інших майданчиків побачать його та зможуть відгукнутися на пропозицію.
Здійснювати пошук заявок можна вручну або для спрощення скористатися створенням повідомлень. Вони налаштовуються у спеціальному розділі у профілі компанії та забезпечують швидкий доступ. Щоб компанія не отримувала всі оголошення поспіль, можна скористатися фільтрами та провести налаштування на більш вузький пошук.
Всі ці фактори є ключовими та забезпечують комфортне функціонування всіх процедур. Додатково це спрощує учасникам пошук та скорочує час на підбір тендеру.
За яким принципом відбувається тендер
Процедура торгів відбувається за принципом аукціону. Він може проходити за двома моделями: англійською та голландською. У першому випадку ціна на торгах зростає, а у другому знижується. Цей процес регулюється усіма учасниками тендеру. Вони можуть проводити ставки на зміну запропонованої вартості протягом трьох раундів. Кожен крок при цьому триває три хвилини, а його розмір розраховується як 1% від зазначеної суми.
Сам собою процес створення та проходження тендеру також передбачає кілька етапів:
- створення заявки та розміщення її на сервері;
- перегляд оголошення підприємцем;
- надсилання запитань замовнику для уточнення нюансів;
- надсилання заявки на участь у тендері;
- участь у процесі торгів.
Для того щоб усі оголошення були точними та торги пройшли за достатньою кількістю учасників, опис замовлення в оголошенні має бути максимально широким. Воно має включати повну назву товару, його кваліфікацію, обсяг і вартість. Додатково компанія має прикріпити необхідні документи, які підтверджують всі необхідні параметри.
Щоб замовник також зміг ознайомитися з пропонованим товаром, постачальник повинен прикріпити всі сертифікати відповідності на продукцію. Це спростить замовнику ознайомлення із пропозицією та прискорить процес підписання договору. Додатково це дасть підстави для запобігання підозрам у антикорупційної комісії.